Mijn missie: een bedrijf creëren dat voor jou werkt
Ik help ondernemers een bedrijf te bouwen dat werkt voor hen, niet tegen hen.
Te vaak zie ik ondernemers vastzitten in hun eigen bedrijf. Zonder plezier, zonder richting. Dat moet anders.
🔶 Geen magische formule, wel bewezen strategieën.
🔶 In elk bedrijf zit verbeterpotentieel – we ontdekken het samen.
🔶 Jij krijgt de regie terug over je onderneming.
Samen maken we jouw bedrijf winstgevender, efficiënter en succesvoller.
Mijn passie voor ondernemen begon al vroeg
Als jongen opgroeiend in Rotterdam ontdekte ik mijn ondernemende kant. Op mijn elfde handelde ik al in Donald Ducks en replica voetbalshirts. Later organiseerde ik feesten en had ik een lokaal online radiostation. Niet alles was een succes, maar ik heb er veel van geleerd.
Tijdens mijn studie Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit en mijn Master Marketing Management (cum laude afgerond) schreef ik me voor het eerst in bij de Kamer van Koophandel en begon ik startende ondernemers te helpen met het schrijven van ondernemingsplannen en het aantrekken van financiering.
Al snel reed ik in de paarse Opel Corsa van mijn moeder het hele land door om ondernemers te helpen met het realiseren van hun dromen.
Van corporate carrière naar ondernemersdromen realiseren
Na mijn studie ging ik werken voor Schwarzkopf & Henkel, een multinational die consumentenproducten verkoopt via supermarkten en drogisterijen.
Hier bekleedde ik diverse marketing- en salesfuncties en leerde ik veel over structuur, KPI’s en bedrijfsvoering.
Ik ontdekte hier dat ik meer energie krijg van het helpen van ondernemers bij het verwezenlijken van hun dromen dan van het promoten en verkopen van grote corporate merken.
Focus op familiebedrijven in het MKB
Daarom stapte ik in 2013 over naar een adviesbureau, waar ik familiebedrijven met tussen de €5 miljoen en €1,3 miljard omzet hielp met strategische groei, het verhogen van hun winst en procesoptimalisatie. Eerst als ‘bedrijvendokter’ voor bedrijven in zwaar weer, later als businesscoach.
Mijn focus lag altijd op het realiseren van doelen en ambities. Kleine ondernemers en MKB bedrijven zitten in mijn hart. Ik wil het verschil maken voor ondernemers.
Nu wil ik mijn kennis en ervaring toegankelijk maken voor kleinere ondernemers. Door meer online aan te bieden en minder uurtje-factuurtje te werken, kan ik ondernemers zoals jij helpen tegen een goed tarief.